Afgelopen editie eens goed gelet op het lopende publiek. Na de eerste ronde begonnen de meeste mensen direct na de laatste wagen te lopen, waardoor ze echt tussen de twee ronden in liepen. Dit zijn dus mensen die op voorhand al weten dat ze slechts 1 ronde gaan blijven. Ik betwijfel of deze mensen over te halen zijn om het complete corso te blijven. De beweegredenen kunnen natuurlijk uiteenlopend zijn:
* Het wordt te laat voor ze
* Moeten nog ver rijden
* Afhankelijk van openbaar vervoer
* * Vinden het simpelweg wel mooi geweest
Het lopen tijdens de 2e ronde, tussen de wagens door komt voornamelijk voor als er grote gaten in het corso vallen = vertraging.
Een ander item wat mij opviel: Wij als wagenbouwers geven weinig het goede voorbeeld.
Veel wagenbouwers die vanaf het opstelterrein, terwijl het corso al is begonnen, nog over het parcours naar hun plaats aan het parcours lopen. Afhankelijk van je plaats aan het parcours moet dit kunnen, mits je binnendoor loopt en/of niet het corso verstoort.
Veel wagenbouwers die vanaf hun plek aan het parcours achter hun wagen aan lopen naar het opstelterrein.
Wij staan/zitten vlak voor de wagenbouwers-tribune op de hoek Doelenstraat - Clarenberghlaan. Wij zagen ook tijdens het corso regelmatig wagenbouwers tussen de wagens en corpsen door met kratjes bier over het parcours lopen. Ik snap dat je graag koud bier wilt op de tribune. Maar een goed voorbeeld is het zeker niet voor het 'onwetend' publiek.Statistieken: Geplaatst door DAB — 06 sep 2017, 12:13
]]>