Parcours wijziging

Twister
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jan 2017, 13:18

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor Twister » 25 feb 2017, 11:13

Vertel jmb

JMB
Beheerder
Berichten: 198
Lid geworden op: 24 jan 2017, 16:29
Locatie: Vollenhove

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor JMB » 25 feb 2017, 12:18

Er valt niks over te vertellen omdat het niet meer besproken is de laatste vergadering dus zal op de lange baan geschoven zijn.

Lijkt me sowieso verstandiger, zoals ik al eerder hierboven typte, om eerst huidige situatie in kaart te brengen en problemen te identificeren.

Klûte Jr.
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2017, 17:17

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor Klûte Jr. » 27 feb 2017, 09:44

Nu ik het zo hoor als kloosterling, lijkt me het niet echt verstandig. Net wat er gezegd wordt. Het is een sfeervolle ronde, en dat vind ik ook de charme van dit corso. Gewoon zo laten hoe het nu is. Mooier dan dit rondje wordt het niet

JMB
Beheerder
Berichten: 198
Lid geworden op: 24 jan 2017, 16:29
Locatie: Vollenhove

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor JMB » 22 mar 2017, 15:37

Gisteren is dit tijdens de 4V's ALV nog even ter sprake gekomen.

Dat er over is gesproken, een brainstorm sessie is geweest met de wagenbouwers maar dat er nog niets mee gedaan wordt dit jaar.

Stimpy
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2017, 20:35

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor Stimpy » 21 aug 2017, 16:48

t is wellicht geen oplossing voor de middag... maar volgens mij is het opstellingsterrein in Vollenhove uitermate geschikt om 's avonds in volgorde van klassering te rijden. nummer laatst als eerste, de winnaar als laatste.

Er vanuit gaande dat de winnaar ook écht de mooiste wagen is :lol: , willen bezoekers, of het nu locals, corsoburen of volledig externen zijn, de mooiste wagen 2x zien... en blijven ze zéker tot die 2x langs is geweest op hun plek (al is het wel: tegenhouden doe je t nooit).
kun je de wagens naar de burcht laten rijden, en daar waar de vertrekkende bezoekers de route kruisen, verkeersregelaars neerzetten. wagens rijden in groepen van 2 of 3, daarna kunnen bezoekers oversteken, dan weer wagens etc.

Rondgang door de krappe straatjes niet aanpassen!
zoals wij al jaren zeggen : klooster heeft de mooiste wagens, veno het mooiste parcours! ;) :mrgreen:

JMB
Beheerder
Berichten: 198
Lid geworden op: 24 jan 2017, 16:29
Locatie: Vollenhove

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor JMB » 06 sep 2017, 11:26


DAB
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2017, 10:50

Re: Parcours wijziging

Berichtdoor DAB » 06 sep 2017, 12:13

Het gaat het issue van lopend publiek niet oplossen, maar ik vind het wel een mooie suggestie voor het corso.

Afgelopen editie eens goed gelet op het lopende publiek. Na de eerste ronde begonnen de meeste mensen direct na de laatste wagen te lopen, waardoor ze echt tussen de twee ronden in liepen. Dit zijn dus mensen die op voorhand al weten dat ze slechts 1 ronde gaan blijven. Ik betwijfel of deze mensen over te halen zijn om het complete corso te blijven. De beweegredenen kunnen natuurlijk uiteenlopend zijn:
* Het wordt te laat voor ze
* Moeten nog ver rijden
* Afhankelijk van openbaar vervoer
* * Vinden het simpelweg wel mooi geweest

Het lopen tijdens de 2e ronde, tussen de wagens door komt voornamelijk voor als er grote gaten in het corso vallen = vertraging.

Een ander item wat mij opviel: Wij als wagenbouwers geven weinig het goede voorbeeld.
Veel wagenbouwers die vanaf het opstelterrein, terwijl het corso al is begonnen, nog over het parcours naar hun plaats aan het parcours lopen. Afhankelijk van je plaats aan het parcours moet dit kunnen, mits je binnendoor loopt en/of niet het corso verstoort.
Veel wagenbouwers die vanaf hun plek aan het parcours achter hun wagen aan lopen naar het opstelterrein.
Wij staan/zitten vlak voor de wagenbouwers-tribune op de hoek Doelenstraat - Clarenberghlaan. Wij zagen ook tijdens het corso regelmatig wagenbouwers tussen de wagens en corpsen door met kratjes bier over het parcours lopen. Ik snap dat je graag koud bier wilt op de tribune. Maar een goed voorbeeld is het zeker niet voor het 'onwetend' publiek.