Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Twister
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jan 2017, 13:18

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor Twister » 06 mar 2017, 17:49

Poi. Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden na het idee. Blijft toch raar verhaal.

Vorig jaar ging het gerucht al dat had hij bij deze mannen een tekening had ingeleverd die was afgevallen in Zundert. Alleen even zijn eigen naam eronder en her en der een aanpassing.

RickvdLinden
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2017, 19:48

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor RickvdLinden » 06 mar 2017, 20:01

Hallo Bob,

Erg jammer dat je zo'n reactie moet plaatsen zonder kennis van zaken te hebben. Ik zal op een genuanceerde manier proberen te reageren.

Vanaf begin september ben ik samen met de jongens van Fulnaho al bezig om een ontwerp voor 2017 neer te zetten. De eerste tekeningen van dit ontwerp zijn in september al gemaakt, ruim voordat er ook maar 1 ontwerpverkiezing in heel corsoland is geweest! Leuk dat jij andere dingen kunt beweren, goed verhaal. Als je bewijzen wilt hebben kan ik je die gerust geven en het bestuur van Fulnaho zal je dit kunnen bevestigen.

In de tijd daarna hebben we nog meer verschillende ideeën verzameld, zoals vrij gebruikelijk is. We hebben samen gezeten met de ontwerpcommissie en hieruit kwam naar voren dat men toch een sterke voorkeur had voor dit idee en ontwerp. De desbetreffende ontwerpverkiezing van Symboliek waar jij het over hebt was in januari en daar lag inderdaad iets met zwanen. STAAT TOTAAL LOS VAN FULNAHO! De jongens van Fulnaho hadden al ruim voor die tijd een voorkeur aangegeven voor de tekening, en het hele ontwerp lijkt er totaal niet op! Heb dat ontwerp bij Symboliek daarvoor nog nooit gezien.

Concept is vanaf begin september af aan hetzelfde gebleven en hier is helemaal niks aan veranderd. Ook dit kan iedereen bij Fulnaho bevestigen. NIKS GEJAT AAN!

Ik snap dat het makkelijk is om iemand makkelijk te verwijten te maken en zwart te maken, maar zou je in het vervolg eens goed willen informeren en feiten willen verzamelen. Desnoods mag je mij zelfs contacten in plaats van deze manier. Ik zeg het niet vaak, maar dit is echt gelul in de ruimte! ERG JAMMER!

Met vriendelijke groeten,

Rick van der Linden

Bob
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2017, 22:48

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor Bob » 06 mar 2017, 20:41

Welkom Rick, leuk dat je je ook in deze discussie mengt. Allereerst heb ik duidelijk gezegd dat als de titel de lading dekt, het er hoogstwaarschijnlijk op lijkt. Geen beweringen dat het zo is, alleen dat de kans groot is.

Dan je prachtige uiteenzetting over de afgelopen maanden. Als ik je uitspraken in januari mag geloven, klopt er het een en ander niet van je verhaal. In januari zei je namelijk tegen mij: "Kijk, ik had ook iets van zwanen getekend, maar ik heb het niet verder uitgewerkt. Ik vond het te wit en ben hier niet verder mee gegaan." Nu zeg je ineens dat de jongens van Fulnaho al ruim voor de vergadering waarop je dit zei hun voorkeur hadden uitgesproken voor het ontwerp met zwanen? Het kan niet anders dan dat één van de twee uitspraken niet de waarheid is. En ga me nou niet vertellen dat ik je verkeerd begrepen heb in januari, ik heb goed geluisterd en het opgeslagen aangezien ik al bang was voor wat er nu gebeurt.

Ik ben zeer benieuwd naar het ontwerp. Ik hoop inderdaad dat er geen enkele gelijkenis is behalve het onderwerp op zich.

RickvdLinden
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2017, 19:48

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor RickvdLinden » 06 mar 2017, 21:10

Een prachtige uiteenzetting is het zeker, daar zal ik je niet in tegenspreken. In veel andere dingen daarentegen wel.

Ik had zeker iets met zwanen getekend, en al zodanig ver uitgewerkt dat ik al een goede tekening had? Ik had het zeker al wel uitgewerkt dus. Tekening is een prima vorm van uitwerken kan ik je vertellen. Lagen al verschillende opzetjes, alleen laat ik jou echt niet alles zien natuurlijk. Dat snap je zelf toch ook wel, en anders hierbij. De uitspraak '..ben ik hier niet verder mee gegaan.' heb jij vrij geïnterpreteerd op dat moment. Hij lag gewoon al bij Fulnaho. En daarbij, ik heb een mede-ontwerper waar ik gewoon nog mee bezig was met dit ontwerp op dat moment, maar ga jou echt niet alles aan de neus hangen.

Want dit ontwerp heb ik namelijk niet in mijn eentje gemaakt, hoewel jij dat saillante detail kennelijk over het hoofd hebt gezien! Hij heeft dit idee samen met mij bedacht.

Persoonlijk vond ik het inderdaad te wit in september, we zijn toen samen met de jongens van Fulnaho op zoek gegaan naar een alternatief idee. De voorkeur voor dit ontwerp bleef echter sterk bij de jongens, zij zagen de grote hoeveelheid wit echter niet heel erg als een probleem. Dat was mijn persoonlijke mening, ook daar zit een duidelijk onderscheid. Dat was al voor januari!

Ik zal niet zeggen dat ik niet iets in deze richting gezegd heb, maar jij voegt bepaalde woordjes toe en laat sommige woordjes weg die essentieel zijn voor het interpreteren van mijn uitspraak. Makkelijk.

Ga me nou niet vertellen dat dit ontwerp er is gekomen omdat ik jouw ontwerp heb gezien. Ik heb ontzettend veel tijd in dit ontwerp gestopt en veel verschillende concepten/tekeningen, etc. gemaakt. Persoonlijke frustraties van jou kan ik niet wegpoetsen.

Als laatste opmerking, erg jammer dat je dit op deze manier moet aankaarten. Je kent me persoonlijk en kunt me gewoon bellen op ieder moment. Moet dat dan op een open platform om zoveel mogelijk reacties te krijgen? Lijkt me niet toch.

Tenslotte, ik houd er niet van op zo'n laag niveau te moeten opereren en reageren. Samen met Fulnaho ben ik ontzettend enthousiast voor komend corsojaar en laten we ons niet dwarsliggen. Ook jij veel plezier komend corsojaar met de bouw van jullie ontwerp en wagen. Amen.

Rick van der Linden
Laatst gewijzigd door RickvdLinden op 06 mar 2017, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

R L
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jan 2017, 14:37

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor R L » 06 mar 2017, 21:16

Ha lekker.
Ook de gezelligheid is weer terug op het forum.

RK87
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:34

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor RK87 » 06 mar 2017, 21:57

Haha gaat lekker hier. Begin september zijn wij omtrent het gekozen ontwerp met Rick in gesprek gegaan. Dit om de samenwerking van 2016 voor te zetten.

Geen idee of Rick met andere groepen in andere corso plaatsen ook heeft gesproken over een ontwerp met zwanen maar vanaf het begin af aan is hier iemand uit onze eigen groep bij betrokken geweest.

Je bent overigens van harte welkom bob bij onze ontwerp presentatie.

Bob
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2017, 22:48

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor Bob » 06 mar 2017, 22:51

Kijk aan, twee nieuwe leden erbij (drie inclusief mij). Oude tijden herleven!

Bedankt voor je uitnodiging voor de ontwerppresentatie, RK87. Ik denk echter dat het beter is dat ik dit feestje aan jullie laat en zal het ontwerp afwachten via CorsoNetwerk.

We gaan er niet uit komen en het heeft ook geen nut om er nu verder over uit te wijden. Wel wil ik nog graag even benoemen dat ik nooit heb gezegd dat er niet al een idee met zwanen in september lag bij Rick/Fulnaho, sterker nog, ik heb dat in al mijn berichten bevestigd. Het enige wat voor mij duidelijk was na gesprekken in januari dat dit ontwerp niet in een ver stadium was op dat moment. Of mijn perceptie onjuist is geweest, of dat er ergens niet de waarheid gesproken wordt, gaan we niet boven water krijgen. Dat zal enkel leiden tot een welles/nietes discussie, waar het momenteel al behoorlijk wat van weg krijgt helaas.

JMB
Beheerder
Berichten: 198
Lid geworden op: 24 jan 2017, 16:29
Locatie: Vollenhove

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor JMB » 07 mar 2017, 09:04


R L
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jan 2017, 14:37

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor R L » 07 mar 2017, 09:49

Ik snap de beschuldigingen wel. Wat bob omschrijft kan ik mij helemaal in vinden. Ik zat naast bob op de betreffende presentatie. Dat het gejat was kwam ook meteen bij mij naar boven. Ik wilde echter eerst even afwachten tot het uitgewerkte idee was gepresenteerd voordat ik begon te roepen.
Wat ik nog wel mis in de reactie van Rick is dat hij ontkent dat het lijkt op het eerder genoemde ontwerp.
Of dit puur toeval is en er sprake is van 2 totaal verschillende ontwerpen of dat het idee van Rick is aangevuld met dat wat symboliek had zullen we zien.

RickvdLinden
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2017, 19:48

Re: Ontwerpen 2017: Nieuwtjes & Geruchten

Berichtdoor RickvdLinden » 07 mar 2017, 10:28