Corso Vollenhove 2017: de Nabeschouwing

Lupardi
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2017, 10:28

Corso Vollenhove 2017: de Nabeschouwing

Berichtdoor Lupardi » 05 sep 2017, 18:49

Het corso is alweer meer dan een week geleden en iedereen is denk ik al weer redelijk bijgekomen ?

Wat vonden we van de uitslag ?

JMB
Beheerder
Berichten: 198
Lid geworden op: 24 jan 2017, 16:29
Locatie: Vollenhove

Re: Nabeschouwing 2017

Berichtdoor JMB » 06 sep 2017, 11:42

Dat zeg je goed, redelijk bij gekomen ;)

Zelf waren we uiteraard zeer tevreden en vond verder de uitslag niet eens zo gek. Venomenaal had met wat minder/betere alternatieve oplossingen derde kunnen worden.

JMB
Beheerder
Berichten: 198
Lid geworden op: 24 jan 2017, 16:29
Locatie: Vollenhove

Re: Corso Vollenhove 2017: de Nabeschouwing

Berichtdoor JMB » 14 sep 2017, 19:03

Nou vooruit dan, een uitgebreide review:

1. Fatal Attraction
Wat een enorme bak van Fatal weer en meteen de bevestiging dat 'size does matter'. De sfeer van de wagen kwam erg goed en dreigend over en dat in combinatie met dat gave vooraanzicht heeft wel de doorslag gegeven denk ik. Terechte 1e prijs lijkt me.

2. Nameless
Voor velen een verrassende uitslag... Zoals ik al meer heb geschreven was de uitwerking helemaal gelukt zoals we 'm van te voren in gedachten hadden. Jammer dat de zon af en toe doorkwam wat het effect van de sterretjes wat deed verbleken. En zoals de jury in de punten ook al aangaf liet de afwerking wel te wensen over.

3. 't Jakan
Deze had ik niet zien aankomen en ik moet zeggen dat ik de kwaliteiten tijdens de optocht ook nog niet helemaal door had. Pas later op foto's en video zag ik hoe goed de wagen gelukt was. Goede afwerking en weinig foutjes.

4. Rataplan
Net als velen met mij was ik onder de indruk toen ik deze brommer tegenkwam op het opstelterrein. Indrukwekkend vooraanzicht met dat grote wiel en een goede dynamische houding van de bestuurder. De combi met de figuratie op de wagen vond ik leuk gevonden. Gezicht was goed gelukt alhoewel ik dat dan weer liever in bloemen zie dan op deze manier.

5. Venomenaal
Grootse wagen weer van Venomenaal met erg strakke knipwerken aan de zijkanten, welke denk ik in de binnenstad nergens te zien waren. Vooraanzicht was leuk met de bewegende boten en de abstracte wolkenpartijen bovenin. Het was jammer dat de grote boeken uiteindelijk op een goedkope IKEA boekenplank stonden. De alternatieven (zeilen, vlaggetjes en letters) deden wel wat afbreuk aan voor de rest mooie strakke wagen.

6. Stark Wark
Interessant concept met de vliegende katten alhoewel de beruchte buizen uiteindelijk minder afbreuk deden dan ik had verwacht. Wel had ik gedacht dat er op de 40m wagen aan de onderzijde wat meer zou gaan gebeuren qua detaillering. Erg strak knipwerk als afsluiter dat wel!

7. Twee Nijenhuizen
Vooraf door velen als topper aangewezen maar helaas de verwachting niet klaar kunnen maken. De kittens stonden leuk en speels op de wagen maar de vele constructie die door de kittens heen op vreemde locaties doorboorden deed toch veel afbreuk. Ik hoop op een goede revanche voor 2018 van deze groep!

8. Fulnaho
Had 'm zondag al in het papier zien staan en vond het toen al een leuk ding! De houding van de gans was misschien apart maar heeft me geen moment echt gestoord. Mooie uitdaging qua vormgeving voor de groep en lijkt me gewoon geslaagd!

9. De Vereniging
Had meer van deze wagen verwacht uiteindelijk. De compositie een beetje ouderwets maar had gedacht dat er met figuratie nog wel het 1 en ander levendiger zou worden. Ook miste ik het effect van de waterval een beetje. Zo'n grote groep in Vollenhove heeft toch heel wat meer in hun mars lijkt me?

10. Excellent
Goede wagen die me wel kon bekoren. Misschien hadden ze met figuratie het statische beeld wat levendiger kunnen maken. De strakke donkere inkleuring paste wel goed bij het onderwerp.

11. Klein Cuba
Prima wagen weer van deze groep. Zelf zou ik als ik hun was me wat minder focussen op dieren en anatomie, blijft toch lastig.

12. Geniaal
Een groep die de pech heeft dat het gemiddelde niveau steeds wat hoger wordt waardoor ze qua ranking niet veel verder komen. Voor een 'steampunk' onderwerp zat er toch wat te weinig 'steampunk' in de wagen en de figuratie.