Corsogroepen St. Jansklooster krijgen les in social media

07 jul 2013 /

"Social media zijn ook prima te gebruiken om meer bezoekers op je website te krijgen"

Het TheaterCorso zet dit jaar massaal de social media in. Daarom kregen afgevaardigden van de corsogroepen vrijdagavond een korte, praktische les in Twitter en Facebook.

Egbert Lassche van de pr-commissie benadrukte het belang van social media voor een groot evenement als het TheaterCorso. “Het is de manier om meer bezoekers naar Sint Jansklooster te krijgen en tegelijkertijd kunnen corsogroepen mensen aan zich binden. Veel jongeren uit de regio twitteren. Die kunnen we via dit medium heel goed bereiken”, aldus Lassche.

Social Media expert Groenink vertelde vervolgens hoe zij dit het beste konden aanpakken. Zowel gebruik van Facebook als Twitter kwam in de korte cursus aan bod. “Social media zijn ook prima te gebruiken om meer bezoekers op je website te krijgen”, aldus Groenink. En dat komt goed uit, want het TheaterCorso presenteert binnenkort een nieuwe website.

Tijdens de trainingsavond maakte Lassche bekend dat alle corsogroepen vijftig toegangskaarten via social media mogen ‘weggeven’. Daarvoor kunnen ze verschillende acties bedenken.


Bron



Redactie: MVB & JMB   ♦   Design & Development: JMB   ♦   Contact: info@corsonetwerk.nl



[====]