Deze week werd het nieuwe logo van het Varend Corso Westland onthuld. En werd nogmaals het nieuwe thema Be Happy! onder de aandacht gebracht vanwege het 20-jarig bestaan. Het corso wordt nóg feestelijker dan afgelopen jaar
Het Varend Corso heeft een nieuwe, frisse uitstraling gekregen. Dat bleek medio januari tijdens de startbijeenkomst in Tomatoworld. Burgemeester Sjaak van der Tak mocht daar het gloednieuwe logo van het corso in ontvangst nemen.
Met een nieuw logo krijgt het Varend Corso een eigentijds gezicht en kan het fris de toekomst tegemoet zien. Het design is van Amanda van Zeijl van het Westlandse ontwerpbureau A-creation. In het ontwerp zijn duidelijk de belangrijkste kenmerken van het corso terug te vinden: groente, bloemen, water en de boeg van een schuit.
Maar het corso wordt niet alleen feestelijker, ook vernieuwend, want gisteren werd de nieuwe route voor 2017 onthuld. Nieuw is dat het corso dit jaar op vrijdagavond niet stopt in Maasland, maar door vaart naar de Kolk in Delft en daar na de vlootschouw ’s nachts blijft liggen. Op zaterdag trekt de stoet vanuit Delft naar Den Haag, tot de Laakhaven, waar de schuiten keren en via Rijswijk terugvaren naar Trade Parc Westland in Honselersdijk. Van daaruit wordt zondag het traditionele rondje Westland gevaren.
,,De toevoeging van Den Haag, een stad met meer dan een haf miljoen inwoners, is een welkome impuls voor de stoet”, zei corsovoorzitter Pleun van der Ende. ,,Het zorgt voor extra bekendheid en promotie. Al was het wel een hele puzzel om uiteindelijk tot de definitieve route te komen.”
Het is nu aan de deelnemers om al hun creativiteit los te laten op de ontwerpen en thema’s die zij op hun boten willen uitbeelden. Ze hebben vanavond een breed palet aan inspiratie voorbij zien komen en kunnen de komende maanden flink aan de slag om in augustus zo Happy! mogelijk voor de dag te komen.
Het Varend Corso Westland trekt komend jaar, op 4, 5 en 6 augustus, voor de 20e keer door de Zuid-Hollandse wateren. Steeds meer mensen weten de weg inmiddels te vinden naar het driedaagse spektakel, afgelopen zomer zelfs meer dan een half miljoen mensen.